Kapcsolat teremtés kudarca

Bevezetés:

Ma nagyon fontos dolog történt velem. Három napja a fiú osztálytársaim be vettem a Discord szervezükre. Gyakorlatilag itt folyik a közösségi élet a fiúk körében, és én is tagja akartam lenni a társaságnak. Ennek a kudarcát szeretném leírni, és szeretném felhívni a figyelmét azon autista fiú diákoknak akik középiskolába járnak, mert leírom hogy mit ne kövessenek el egy serdülő társaságban.



A történet:


Az osztálytársaim szemszögéből:


Egyik osztálytársam nyersen de őszintén leírta, hogy milyen hibákat követtem el ami miatt nem beszélgethettem velük. Az egyik nyomós érv amit Anyukám is alátámasztott, hogy olyan témákat hozok fel, ami csak engem érdekel, tehát a beszűkült érdeklődési körömről szeretnék beszélni, amit ők nem értékeltek. Politikáról akartam velük beszélni, ami egyik barátom elmondása alapján egy tabu téma. Még megemlíteném, hogy olyan szavakat használok amit a kortársaim nem használnak. Anyukám elmondása alapján ez sem szimpatikus a korombeli gyerekeknek. Nem értem a humort és ennek a csoportnak pont az volt a lényege, hogy szurkálódnak és viccelődnek a fiúk, én meg ont nem értem a szarkazmust, és nem tudom hogy mit vegyek komolyan és mit nem. Nem jó a humorérzékem ami elengedhetetlen egy ilyen közösségben. Nagyon szomorú vagyok hogy egy ilyen testbe születtem bele és hogy nincs ilyenkor tolerancia. A velük való beszélgetés feldobta a napjaimat mert nagyon jól viccelődnek, ez egyúttal csökentette a szorongásomat.


Egy autista gyerek szemszögéből:


Nagyon elkeseredtem mert az egyik osztálytársam azt mondta hogy ez a csoport nem való nekem és ők nem szeretnének engem kitenni ennek a viccelődésnek. Bevallom, a maradék önbizalmamat is elvesztettem, mert az volt az álmom hogy egyszer beilleszkedjek abba az osztályba, ami azóta sem jött össze. Jogos a kérdés, hogy az erősebb miért nem segít a gyengébbnek, meg hogy ha ilyen gyerek van akkor azt miért nem karolják fel és támogatják a közösségi életben. Erre az a válasz, hogy nem mindenki olyan, mint a kettő fiú barátom az osztályból akik hatalmas toleráló és empátia készséggel rendelkeznek. A lányok egyébként sokkal jobban kezelik ezt, ezért szoktak a fiú autisták jobban kijönni a lányokkal. Volt arra példa ahogy mondtam valamit és az egyik moderátor lenémított és ezzel elvette tőlem a szót, meg nem egyszer kiraktak a szerverről. Nem könnyű az élet egy ilyen testben mert nagyon sok visszautasítás és kudarc ér minket a kortársaktól. Ebben az egészben annyi a szomorú hogy a bullying jelenség minden osztályban megjelenik mindenkinél valamilyen formában, vagy piszkáló vagy piszkát, vagy semleges nézőként. Én az utóbbi osztályomban a rövidebbet húztam és én szenvedtem el ezt, ezt volt szakgimnáziumban is, de ez már azóta megszűnt mert azóta érettebbek lettek a fiú osztálytársaim és megbékéltek velem és elvileg nincs velem semmi bajuk de nem akarják hogy a Discord szerverük tagja legyek. Egyébként én rugalmatlan vagyok és makacs vagyok ebből a szempontból, mert én az utólsó pillanatig hittem abban, hogy bevágódom. Egyik osztálytársam szerint új közösséget kellene keresnem mert a fiúk nem keresik a társaságomat.


Tanulság ebből:


Ha autista vagy akkor minnél hamarabb mond el az osztályodnak, hogy más vagy, mert különben elfajulhat a helyzet. És ha fiúkkal vagy lányokkal akartok barátkozni akkor mérjétek fel az igénykeiket mert sosem jó, ha egy kapcsolat nem kölcsönös.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Euroexam Writing Test 1 - C1

Speech on Education

Verb + ing Forms and Infinitives C1