Magyarázat a furcsa viselkedésért

Bevezetés:


Nem egyszer magam is észre vettem hogy furcsán viselkednek. Voltam egy Aspi táborban, ahol megismerkedtem 10 autista gyerekkel és velük töltöttem egy hetet. Ebből 3 gyerekkel a mai napig tartom a kapcsolatot és észre vettem rajtuk pár dolgot amit azok a normál emberek félreérthetnek, akik nem autisták vagy nem rendelkeznek pszichológus végzettséggel.Ezeket a furcsaságokat fogom leírni ebben a blogban.


Furcsaságok:


Most névtelenül fogok megemlíteni embereket. A táborban találkoztam egy olyan gyerekkel, aki imádott beszélni a beszűkült érdeklődési köréről, és egyfolytában darál, a politikáról és a tömegközlekedésről, meg arról, hogy ő benzin helyett dieselt tölt a nagymamája fűnyírójába.. Ez már a környezetének terhes de nem veszi magát észre soha. Szóvá tettük neki, hogy nárcisztikus jellemvonásai vannak. Én is így vagyok az érdeklődési körrel, és nem veszem magat észre ha a társaságot nem érdekli a mondandóm. Van egy olyan barátom aki szintén spektrum-érintett és nagyon rugalmatlan, abból a szempontból hogyha beszélgetni akarunk vele akkor hozzá kell igazodni mert ő a filmnézést előrébb rakja a barátainál, és ő nem hajlandó változtatni az álláspontján, mert a betegség sajátossága az hogy makacsok és rugalmatlanok vagyunk. Ez történ velem is amikor kitettek a Discord szerverről, mert nem akartam belátni, hogy nem illek oda. Van egy olyan barátom, aki imád szakszavakat felhasználni a mondataiban, ez igaz rám is. Imádok pszichológiai fogalmakat beépíteni a beszédemben, ez azért van, mert ezzel kompenzálom  szorongásomat, mert nincs rendben minden az önbizalmammal. Egyik tábortársamnak az volt a baja, hogy a saját neméhez vonzódott és hozzám fordult tanácsért, én mentorrá váltam, és nagyon sokat beszéltem vele erről, és azóta jobban eltudja magát fogadni. Ez is tipikus, hogy nem tudjuk jól kifejezni az érzeleinket, mert sérül nálunk a kommunikációs készség. Még kiemelném, hogy néha agresszívak leszünk, például tegnap az osztály csopiba azt írtam, az egyik gyereknek hogy "nem azért ....., de ......; erről az üzenetről azt gondolta, hogy provokatív ami tökre jogos, csak ilyenkor megfeledkeznek a dolog hátteréről. Mert az autisták nagy részének gondja van önértékelésével, ami miatt általában szakember segítségére van szükségük. Ezért leszek néha indulatosak, mert úgy érzik hogy a környezetük értékesebb náluk.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Euroexam Writing Test 1 - C1

Speech on Education

Verb + ing Forms and Infinitives C1