Segédanyagok - Angol tanítás

Bevezetés:


Most decemberben kezdtem bele a tanításba, és azt vetem magamon észre, hogy nyár óta sokkal ügyesebb vagyok, meg magamra szedtem egy kis tapasztalatot. Ezért ebben a cikkben a decemberben szerzett tapasztalatokat, meg azokat a sedéganyagokat fogom megosztani, amit én meg szoktam feldolgozni a tanítványaimmal.



December:


Volt egy olyan lány tanítványom, aki 20 éves volt és nagyon penge volt angolból, de egyfolytában okoskodott és kioktatott hivatalos levélírásból, amikor megkérdeztem a tanárjaimat, hogy ilyenkor mit lehet tenni, akkor azt mondták, hogy az ilyen tanulóktól könnyes búcsút kell venni. Egyébként meg szétspammelt, tehát egyfolytában berregett a telefonom, és egész végig tudtam, hogy ki írt nekem. Ez nekem is a rossz szokásom, de nem ilyen mennyiségben.




Ezzel én a szorongásomat csökkentem, annak reményében, hogy több figyelem, és visszajelzés jut nekem. Ezért kerestem egy másik tanulót aki B1 alatt volt, és már csak azért is elvállaltam, hogy megismerkedjek az alapfok alatti szinttel. A tapasztalat azt mutatja, hogy érdemes ilyen tanítványokkal foglalkozni, mert sosem késő elkezdeni egy nyelvet tanulni. Ugyanis egy 39 éves nő tanulóm van, akit most A2-B1 szintre saccolnék. Az van, hogy a szóbeli készségei nagyon rosszak, de az íráskészségét és az olvasott szöveg értését lehetne fejleszteni. Ezért az utóbbi 3 napban megcsináltam vele, egy szóbelit, ami tiszta kudarc volt meg nem bírt megszólalni, és nem találkoztam még ilyennel.



Lövésem nincs, hogy a egy ilyen tanuló speaking-jét hogyan lehet fejleszteni. De a szókincse az B1 körül van, csak nagyon gyenge a nyelvtana, ami kritérium writing-nál, szóval a grammar részt neki fel fogjuk turbózni, ezért az utóbbi órákban csakis az igeidőkkel foglalkoztunk. Magyarul magyaráztam, mert úgy mértem fel, hogy neki még korai lenne, ha angolul magyaráznék nyelvtant. Viszont eléggé amatőr szinten vannak a magyarázó készségeim, mert nem végeztem egyetemet, mert csak úgy tudnék lenni középiskolai tanár. Azt sem tudom, hogy hol van ilyen egyetem Budapesten. Mert először gondolom, angol tanár lennék aztán pedig nyelvvizsgáztató.



Segédanyagok:


Előszeretettel használom fel a BBC Learning English 6 Minute Grammar videóit és házi feladatnak az 5percangol nyelvtani quiz-eit szoktam kiadni. Ennél a tanulónál nem érdemes Grammar Game Show-t feladni megnézendő videónak, mert nem fogja megérteni a tanulóm. Tavaly az angol nyelvtan tanárom vetített órán ilyet, és mi köztük ebből tanultuk meg az igeidők használatát.



Például ma a non-action / state verbs-t tanítottam és találtam megfelelő tartalmat a Youtube-on. Nagyon elszomorodtam, hogy amikor egy angol csoportban posztoltam egy olyan bejegyzést, hogy mi az a koherencia meg a kohézió, valaki egyből leoltott, hogy mit akarok én 16 évesen fogalmazást javítani, de nem gondolt bele, hogy nekem ez lett a legújabb beszűkült érdeklődési köröm, ami azt jelenti, hogy nagyon rátapadok egy témára. Szoktam az Euroexam, meg az Origó nyelvvizsga honlapjáról leszedni dokumentumokat, hogy azokat kiadjam, a tanulóimnak háziba. Szoktam az English File Pre-Intermediate tankönyv Grammar Bank-jéből befotózni képeket a OneDrive-omra, hogy ezeket megoldjuk a tanulóval, és én ki szoktam javítani a tanulót ha valamit hibásan mond.




Azt is megtanultam, hogy a Fluency feladatnál nem szabad egyből megállítani a felelőt hanem szorgalmasan le kell írni egy lapra azokat a szavakat amiket elhibázott. Ami még elszomorított azaz, hogy a tanításhoz kellenek nem nyelvi jelek, hogy az anyagot a tanulók jobban megértsék. Én nem tudok, non-verbális jeleket használni szóval attól félek, hogy majd a jövőben az óráimon nem tudom majd felkelteni a tanulóim figyelmét.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Euroexam Writing Test 1 - C1

Speech on Education

Verb + ing Forms and Infinitives C1