Beilleszkedés segítése autistáknál - 2 osztálytárs + osztályfőnök

Bevezetés:

Előző blogomjaimban már említettem hogy nekem a beilleszkedés nagyon nehezem megy, spektrum éritettségem miatt. Sérültek a kommunikációs, szociális, és a rugalmas életszervezéshez való képességeim(autisztikus triász). Elismerem hogy a mai napig nem tudtam beilleszkedni az osztályomba mert nekem ez egy részképességhiány. Ezért a mai bejegyzésembe arról fogok írni, hogyha van egy autista ismerősötök akkor, hogyan lehet neki segíteni az iskolai életben és az osztályba való beilleszkedésbe.




Az én példám:

Én tavaly kezdtem tanulmányaimat Kőbányán egy technikumban. Tavaly augusztus végén mentem gólyatáborba és hát eléggé álcázni kellett saját magamat, nem akartam, hogy megtudják, hogy más vagyok az átlagnál. A volt osztályomban nagyon nem éreztem magamat jól mert minden apróságért kikezdtek, ezért optimista módon pozitívan vágtam bele a gólya táborba. Ennek a tábornak az a lényege, hogy az illető minnél több tartós kapcsolatot tudjon kialakítani.


Hát nekem pont ez a gyenge pontom, mert nagyon feltűnt már akkor is az osztályomnak, hogy gyenge a szemkontaktusom. Hatalmas hátrányom van abból, hogy nem értem a szarkazmust és az elvont vicceket, ezért különcnek tekinthetik az illetőt. A beszűkült érdeklődési kör itt is kijött mert többet beszéltem a gyerekekkel rólam, mint Róluk. Viszont itt jön képbe az kettő barátom és az osztályfőnököm. Osztályfőnököm elmondása alapján, már 17 éve a pályán van ezért a szakértői véleményem nem tudta elkerülni a figyelmét. 

Nagyon gyorsan lejött neki hogy nem vagyok egy átlagos gyerek. Az osztályfőnököm matek szakos, és gyorsan kijött a bemeneti mérésből, hogy jó vagyok matekból és angolból. Ez is egy intőjel a magasan funkcionáló autistáknál. Ami a beilleszkedésemet illeti, Tanár úr nagyon segített nekem, mert nagyon empátiakész volt és nagyon sokat beszélt az osztálytársaimmal, hogy ne bántsanak engem meg hogy segíteni a gyengébbet ér. Még egy előadást is tartott miattam amin nagyon meghatódtam. 

A helyzet nem enyhült az osztályomban ezért a helyzet beavatkozást igényelt félévkor, amikor az osztályfőnököm elmondta a fiú bandának, hogy tényleg spektrum éritett vagyok és hogy én erről nem tehetek. Sajnos van olyan barátom aki szintén autista de a tanári kar nem az Ő oldalán állt, és ezért nagyon megalázták az illetőt, ami miatt 5x sulit kellett válatania. A bullyingről már írtam az előző blogbejegyzésemben. Ezért nagyon hálás vagyok az életnek, hogy ennyire segítőkész emberek vesznek engem körül. 

Volt kettő osztálytársam is akik nagyon sokat tettek értem. A pszichológusom elmondása alapján az autista emberek mentorokra szorulnak akikkel meg tudják beszélni azokat a dolgokat ami Őket aggasztja ezzel oldva a szorongásukat. Mindkét barátom a mentorom volt és amikor csesztettek, akkor mindig meg tudtam velük beszélni, amiért nagyon hálás vagyok nekik. Az egyik gyereket Norbinak hívják nagyon nagy érzelmi inteligenciával rendelkezik, a másik gyereket Zsoltnak hívják, ő nagyon empátiakész.

Megoldás, ha ilyen fordul elő:

Ha feltételezitek, hogy a barátotok autista akkor mindenféleképpen vonjátok be a közösségi életbe. Semmiféleképpen ne kezdjétek ki az illetőt mert ezek a gyerekek általában nagyon sérülékenyek. Legyetek velük türelmesek, és ne akadjatok ki ha nem értik a szarkasztust, vagy ha nem értik meg elsőre amit mondtatok neki. Csak hát ez nehéz gyerekként mert egyszerűbb kinevetni valakit, mint leülni Vele és megbeszélni a dolgot, hogy mi nyomja a lelkét. Nekem az autizmusomból jön az hogy lekezelő hangnemmel és nonverbális jelekkel kommunikálok. Ha ilyen fordul elő akkor ne lepődjetek meg, mert ez nem azért van mert nem bír Titeket. Ne kérdezzétek meg, hogy autsita-e, mert ezzel csak elriasztjátok Őt. Én félév után avattam be ezt a két osztálytársamat magamtól, szóval érdemes ezzel kapcsolatban várni.

4 kedvenc videóm az autisztikus triásszal kapcsolatban:

1. rész:


2. rész:


3. rész:


4. rész:

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Euroexam Writing Test 1 - C1

Speech on Education

Verb + ing Forms and Infinitives C1