Előző blogomjaimban már említettem hogy nekem a beilleszkedés nagyon nehezem megy, spektrum éritettségem miatt. Sérültek a kommunikációs, szociális, és a rugalmas életszervezéshez való képességeim(autisztikus triász). Elismerem hogy a mai napig nem tudtam beilleszkedni az osztályomba mert nekem ez egy részképességhiány. Ezért a mai bejegyzésembe arról fogok írni, hogyha van egy autista ismerősötök akkor, hogyan lehet neki segíteni az iskolai életben és az osztályba való beilleszkedésbe.
Az én példám:
Én tavaly kezdtem tanulmányaimat Kőbányán egy technikumban. Tavaly augusztus végén mentem gólyatáborba és hát eléggé álcázni kellett saját magamat, nem akartam, hogy megtudják, hogy más vagyok az átlagnál. A volt osztályomban nagyon nem éreztem magamat jól mert minden apróságért kikezdtek, ezért optimista módon pozitívan vágtam bele a gólya táborba. Ennek a tábornak az a lényege, hogy az illető minnél több tartós kapcsolatot tudjon kialakítani.
Hát nekem pont ez a gyenge pontom, mert nagyon feltűnt már akkor is az osztályomnak, hogy gyenge a szemkontaktusom. Hatalmas hátrányom van abból, hogy nem értem a szarkazmust és az elvont vicceket, ezért különcnek tekinthetik az illetőt. A beszűkült érdeklődési kör itt is kijött mert többet beszéltem a gyerekekkel rólam, mint Róluk. Viszont itt jön képbe az kettő barátom és az osztályfőnököm. Osztályfőnököm elmondása alapján, már 17 éve a pályán van ezért a szakértői véleményem nem tudta elkerülni a figyelmét.
Nagyon gyorsan lejött neki hogy nem vagyok egy átlagos gyerek. Az osztályfőnököm matek szakos, és gyorsan kijött a bemeneti mérésből, hogy jó vagyok matekból és angolból. Ez is egy intőjel a magasan funkcionáló autistáknál. Ami a beilleszkedésemet illeti, Tanár úr nagyon segített nekem, mert nagyon empátiakész volt és nagyon sokat beszélt az osztálytársaimmal, hogy ne bántsanak engem meg hogy segíteni a gyengébbet ér. Még egy előadást is tartott miattam amin nagyon meghatódtam.
A helyzet nem enyhült az osztályomban ezért a helyzet beavatkozást igényelt félévkor, amikor az osztályfőnököm elmondta a fiú bandának, hogy tényleg spektrum éritett vagyok és hogy én erről nem tehetek. Sajnos van olyan barátom aki szintén autista de a tanári kar nem az Ő oldalán állt, és ezért nagyon megalázták az illetőt, ami miatt 5x sulit kellett válatania. A bullyingről már írtam az előző blogbejegyzésemben. Ezért nagyon hálás vagyok az életnek, hogy ennyire segítőkész emberek vesznek engem körül.
Volt kettő osztálytársam is akik nagyon sokat tettek értem. A pszichológusom elmondása alapján az autista emberek mentorokra szorulnak akikkel meg tudják beszélni azokat a dolgokat ami Őket aggasztja ezzel oldva a szorongásukat. Mindkét barátom a mentorom volt és amikor csesztettek, akkor mindig meg tudtam velük beszélni, amiért nagyon hálás vagyok nekik. Az egyik gyereket Norbinak hívják nagyon nagy érzelmi inteligenciával rendelkezik, a másik gyereket Zsoltnak hívják, ő nagyon empátiakész.
Megoldás, ha ilyen fordul elő:
Ha feltételezitek, hogy a barátotok autista akkor mindenféleképpen vonjátok be a közösségi életbe. Semmiféleképpen ne kezdjétek ki az illetőt mert ezek a gyerekek általában nagyon sérülékenyek. Legyetek velük türelmesek, és ne akadjatok ki ha nem értik a szarkasztust, vagy ha nem értik meg elsőre amit mondtatok neki. Csak hát ez nehéz gyerekként mert egyszerűbb kinevetni valakit, mint leülni Vele és megbeszélni a dolgot, hogy mi nyomja a lelkét. Nekem az autizmusomból jön az hogy lekezelő hangnemmel és nonverbális jelekkel kommunikálok. Ha ilyen fordul elő akkor ne lepődjetek meg, mert ez nem azért van mert nem bír Titeket. Ne kérdezzétek meg, hogy autsita-e, mert ezzel csak elriasztjátok Őt. Én félév után avattam be ezt a két osztálytársamat magamtól, szóval érdemes ezzel kapcsolatban várni.
4 kedvenc videóm az autisztikus triásszal kapcsolatban:
TASK ONE: Transactional Writing For the last three weeks, you have had a job in a restaurant. Your contract lasts another three weeks, but you are unhappy with the job and wish immediately. Using the job description and your notes below, write a letter to your boss, Mr Toller, explaining that you would like to leave and requesting a reference. Write ca. 200 words Write your answer to this question on the Answer Sheet. Further guidance on the documents attached! My letter: https://1drv.ms/u/s!AgGDb8F-_bVz1xjvgy6o5tI_9iES?e=7XychS TASK TWO: Discursive Writing Choose only ONE of the following questions – 1, 2 or 3 Write ca. 200 words DO NOT answer more than ONE question. Write your answer to this question on the Answer Sheet . A Jobs and Careers Magazine has invited readers to contribute an article entitled Key Considerations for the School Leaver. Write an article for the magazine stating the issues that you feel are the most important for young people when they are deciding on a car
Motion: THS that salaries of teachers should be increased in institutionalized education. Thank you, Mr. Speaker! Dear honourable members of the House! Outline: In today’s debate, we are all looking for the answer to whether or not more subsidies should be distributed to teachers in institutionalized education. In my speech, I will go into further detail on how the latter could be attained. My speech will consist of 5 parts: First of all, I will give the exact definition of what the government mean by the word education. In the second part of my speech, I shall exemplify this by the status quo in Hungary. Thirdly, I will substantiate this problem by giving the highly-likely exacerbations of the situations provided that there is no intervention in time. In part four, I shall introduce what alteration(s) should take place. In the final part, I will provide a possible solution for the above-mentioned problem and draw a conclusion based on sufficient evidence. Firs
Introduction: There are lots of unanswered questions concerning verb complementation including infinitives and gerund. Therefore, I have decided to answer these questions and dispel all of these doubts by writing a blog about this topic. Let me start off by saying, that this blog won't include those basic grammar structures which are needed for the B2 exam. Thus, I will only be writing about the learning material that is required for the so-called advanced level. Honestly, I have fallen in love with these grammatical structures, for this reason, I will be using them on the C1 exam, to impress the examiners. I want to get good points. Grammar: Some verbs can be either followed by an [object + ing] or a [possessive + ing] with a similar meaning. Example: I resented Tom winning the prize. OR I resented Tom's winning the prize. (where the possessive noun ends with an ['s]) OR: Mia recalled him buying the book. Mia recalled his buying the book. Similar verbs: Detest (u
Megjegyzések
Megjegyzés küldése