Előző blogomjaimban már említettem hogy nekem a beilleszkedés nagyon nehezem megy, spektrum éritettségem miatt. Sérültek a kommunikációs, szociális, és a rugalmas életszervezéshez való képességeim(autisztikus triász). Elismerem hogy a mai napig nem tudtam beilleszkedni az osztályomba mert nekem ez egy részképességhiány. Ezért a mai bejegyzésembe arról fogok írni, hogyha van egy autista ismerősötök akkor, hogyan lehet neki segíteni az iskolai életben és az osztályba való beilleszkedésbe.
Az én példám:
Én tavaly kezdtem tanulmányaimat Kőbányán egy technikumban. Tavaly augusztus végén mentem gólyatáborba és hát eléggé álcázni kellett saját magamat, nem akartam, hogy megtudják, hogy más vagyok az átlagnál. A volt osztályomban nagyon nem éreztem magamat jól mert minden apróságért kikezdtek, ezért optimista módon pozitívan vágtam bele a gólya táborba. Ennek a tábornak az a lényege, hogy az illető minnél több tartós kapcsolatot tudjon kialakítani.
Hát nekem pont ez a gyenge pontom, mert nagyon feltűnt már akkor is az osztályomnak, hogy gyenge a szemkontaktusom. Hatalmas hátrányom van abból, hogy nem értem a szarkazmust és az elvont vicceket, ezért különcnek tekinthetik az illetőt. A beszűkült érdeklődési kör itt is kijött mert többet beszéltem a gyerekekkel rólam, mint Róluk. Viszont itt jön képbe az kettő barátom és az osztályfőnököm. Osztályfőnököm elmondása alapján, már 17 éve a pályán van ezért a szakértői véleményem nem tudta elkerülni a figyelmét.
Nagyon gyorsan lejött neki hogy nem vagyok egy átlagos gyerek. Az osztályfőnököm matek szakos, és gyorsan kijött a bemeneti mérésből, hogy jó vagyok matekból és angolból. Ez is egy intőjel a magasan funkcionáló autistáknál. Ami a beilleszkedésemet illeti, Tanár úr nagyon segített nekem, mert nagyon empátiakész volt és nagyon sokat beszélt az osztálytársaimmal, hogy ne bántsanak engem meg hogy segíteni a gyengébbet ér. Még egy előadást is tartott miattam amin nagyon meghatódtam.
A helyzet nem enyhült az osztályomban ezért a helyzet beavatkozást igényelt félévkor, amikor az osztályfőnököm elmondta a fiú bandának, hogy tényleg spektrum éritett vagyok és hogy én erről nem tehetek. Sajnos van olyan barátom aki szintén autista de a tanári kar nem az Ő oldalán állt, és ezért nagyon megalázták az illetőt, ami miatt 5x sulit kellett válatania. A bullyingről már írtam az előző blogbejegyzésemben. Ezért nagyon hálás vagyok az életnek, hogy ennyire segítőkész emberek vesznek engem körül.
Volt kettő osztálytársam is akik nagyon sokat tettek értem. A pszichológusom elmondása alapján az autista emberek mentorokra szorulnak akikkel meg tudják beszélni azokat a dolgokat ami Őket aggasztja ezzel oldva a szorongásukat. Mindkét barátom a mentorom volt és amikor csesztettek, akkor mindig meg tudtam velük beszélni, amiért nagyon hálás vagyok nekik. Az egyik gyereket Norbinak hívják nagyon nagy érzelmi inteligenciával rendelkezik, a másik gyereket Zsoltnak hívják, ő nagyon empátiakész.
Megoldás, ha ilyen fordul elő:
Ha feltételezitek, hogy a barátotok autista akkor mindenféleképpen vonjátok be a közösségi életbe. Semmiféleképpen ne kezdjétek ki az illetőt mert ezek a gyerekek általában nagyon sérülékenyek. Legyetek velük türelmesek, és ne akadjatok ki ha nem értik a szarkasztust, vagy ha nem értik meg elsőre amit mondtatok neki. Csak hát ez nehéz gyerekként mert egyszerűbb kinevetni valakit, mint leülni Vele és megbeszélni a dolgot, hogy mi nyomja a lelkét. Nekem az autizmusomból jön az hogy lekezelő hangnemmel és nonverbális jelekkel kommunikálok. Ha ilyen fordul elő akkor ne lepődjetek meg, mert ez nem azért van mert nem bír Titeket. Ne kérdezzétek meg, hogy autsita-e, mert ezzel csak elriasztjátok Őt. Én félév után avattam be ezt a két osztálytársamat magamtól, szóval érdemes ezzel kapcsolatban várni.
4 kedvenc videóm az autisztikus triásszal kapcsolatban:
To begin with, Hungarian politics has become very convoluted in 2024, especially in the last couple of months. Should we want to understand the basic intricacies of the current government and system, we need to put it into context. This essay will mainly delve into the intrinsic nature of the incumbent party, its role in shaping the lives of Hungarians and the emergence of the Tisza Party as a viable alternative in the realm of politics. Photograph: János Kummer / Getty Images Context: It was not until the pardon scandal back in February that it became more apparent than ever before that Fidesz is no longer capable of governing Hungary. For many, this was the last straw as tens of thousands of people marched on the streets to speak out against a suppressing regime. In fact, the system in Hungary could be best described as an authoritarian one. It is fair to say that there was widespread discontent throughout the country and, therefore, a lot of voters became disenchanted from Fides...
TASK ONE: Transactional Writing For the last three weeks, you have had a job in a restaurant. Your contract lasts another three weeks, but you are unhappy with the job and wish immediately. Using the job description and your notes below, write a letter to your boss, Mr Toller, explaining that you would like to leave and requesting a reference. Write ca. 200 words Write your answer to this question on the Answer Sheet. Further guidance on the documents attached! My letter: https://1drv.ms/u/s!AgGDb8F-_bVz1xjvgy6o5tI_9iES?e=7XychS TASK TWO: Discursive Writing Choose only ONE of the following questions – 1, 2 or 3 Write ca. 200 words DO NOT answer more than ONE question. Write your answer to this question on the Answer Sheet . A Jobs and Careers Magazine has invited readers to contribute an article entitled Key Considerations for the School Leaver. Write an article for the magazine stating the issues that you feel are the most important for young people when they are deciding on a car...
As students in higher education advance in their studies over the course of their university years, it becomes more and more crucial that they develop an authorial identity. However, in Hungarian tertiary education students are urged by their tutors they adopt an impersonal style in their written essays. Struggling to meet institutional standards, they cannot construct their own writerly identities. Nevertheless, an objective presentation of ideas does not necessarily prevent Hungarian EFL university students from incorporating their personalities into their writing. Therefore, Hungarian EFL students must be equipped with the linguistic devices to make their voices heard. This essay seeks to propose that the insistence on objectivity in English academic writing does not inhibit Hungarian EFL university students from assuming their academic writer identity. First, there have been several studies conducted that indicated that there is great room for individuality in academic writing. ...
Megjegyzések
Megjegyzés küldése