Közös Európai Referenciakeret (CEFR)

Bevezetés:

A Közös Európai Referenciakeretet, vagy angolul Common European Framework of Reference for Languages (CEFR), az Európai Tanács dolgozta ki még 2000 előtt. Ezt használják a nyelvtanárok a nyelvi szintek elkülönítésére. Ez alapján tanítanak és értékelnek a tanárok a nyelvvizsgán és a oktatási intézményekben.
Szintek:


Szintek:

A Közös Európai Referenciakeret a nyelvtanulókat három nagy csoportba sorolja, amelyeket hat szintre lehet bontani:

A Alapszintű nyelvhasználó: (Basic User)

  • A1 Minimumszint (Breakthrough)
  • A2 Alapszint (Waystage)
B önálló nyelvhasználó: (Independent User)
  • B1 Küszöbszint (Threshold)
  • B2 Középszint (Vantage) (Ez van a nyelvvizsga bizonyítványomban)
C Mesterfokú nyelvhasználó (Proficient User)
  • C1 Haladó (Effective Operational Proficiency)
  • C2 Mesterfok (Mastery) (Anyanyelvű)

Még ezen kívül vannak a szintek között átmenetek:

  • Lower Intermediate - Pre-Intermediate (B1 - B2)
  • Upper-Intermediate - Pre-Advanced (B2 - C1)


B2 és C1 nyelvvizsga:

Amikor nyelvvizsgáztattam középfokon akár szóban vagy fogalmazásokat olvastam, akkor közelebb kerültem ahhoz hogy felfogjam hogy milyen is egy ilyen fogalmazás. Nagyon minimális tapasztalatot szereztem. Még azokból a Youtube videókból tanulok sokat amiket a Languagecert nyelvvizsga rak fel, és a honlapjukon kipontozzák. Van fenn Youtube-on fogalmazás javítás közép és felsőfokú szinten is. Körülbelül már megjegyeztem, hogy milyen javítási szempontok vannak, de vannak olyan szempontok amihez hozzá sem tudok szagolni (Pl: koherencia). Találtam ott mintafogalmazásokat minden szinten kipontozva. Ez nekem hatalmas segítség, mert néztem C1 szóbeli mintavideókat és kezdek képbekerülni hogy min kell erősítenem. Ma gondolkoztam hogy milyen menő lenne ha csak úgy beülhetnék nyelvvizsgákra és hallgatózhatnék és utólag megbeszélni ezt egy profival, azt hogy a vizsgázó mire mennyi pontot kapott. Ezek az emberek már biztosan nem egy ilyen vizsgát vezetett le. Ebből nagyon sokat tanulhatnék, mert most pillanatnyilag annyit tudok megállapítani hogy középfok van nem, és azt is csak akkor ha az illető nagyon alatta vagy felette van. Ha határeset akkor nem tudok nagyon hozzászólni. Alul beágyazok pár videót, amiket találtam nyelvvizsgáztatással kapcsolatban. Van B2-es és C1-es szóbeli tétel könyvem az Akadémiai Kiadótól. Megszoktam nézni azt hogy milyen szókicset használnak.

Szóbeli mintavideók: (kipontozva)


Találtam egy jó táblázatot, ami leírja hogy milyen nyelvtant várnak az egyes szinteken:


B1-B2-C1 Grammar


Közös Writing javítás: (B2)


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Euroexam Writing Test 1 - C1

Speech on Education

Verb + ing Forms and Infinitives C1